Program | Erasmus+ KA203 |
---|---|
Proje Numarası | 2020-1-TR01-KA203-093989 |
Projenin Adı | Sınırların Ötesinde: Okullarda Yaratıcılık Yoluyla Girişimciliğin Geliştirilmesi |
Yürütücüsü | Osman TİTREK |
Birim | Eğitim Fakültesi |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Dönem | 2020 |
Website | https://www.beyondthelimitsproject.sakarya.edu.tr/ |
Koordinatör- Ortak | Koordinatör |
Ortaklar | 1. Koordinatör - Sakarya Üniversitesi 2. UNIVERSIDAD DE GRANADA 3. UNIVERSITA DEGLI STUDI DI PADOVA 4. UNIVERSITATEA AGORA 5. UNIVERSIDADE DE COIMBRA 6. LIEPAJAS UNIVERSITATE 7. CENTRO STUDI CULTURA SVILUPPO ASSOCIAZIONE 8. DE MONTFORT UNIVERSITY |
Özet | Giriş En yaygın anlamı ile iş dünyası ve toplum için değer yaratma süreci olarak tanımlanan girişimcilik, günümüzün hızla değişen dünyasında dinamik bir güç olarak karşımıza çıkmaktadır. Ekonomik, sosyal ve kültürel fırsatlardan yararlanmak için kamu ve özel kaynakların benzersiz bir şekilde bir araya getirilmesiyle gelişir. Girişimciliğin temel itici güçlerinden biri, yenilikçi fikirler, alternatifler ve olasılıklar üretme ve bunları fark etme konusunda doğuştan gelen bir yetenek olan yaratıcılıktır. Girişimcilik ve Yaratıcılığın Tanımlanması Bu proje, girişimciliğin kapsamlı bir tanımını sunarak başlıyor. Girişimciliği, değişen bir ortamda fırsatları yakalamak için kamu ve özel kaynakları ustaca harmanlayarak değer yaratma sanatı olarak ortaya koymaktadır. Bu çabanın ayrılmaz bir parçası olan girişimcilik eğitimi, öğrencileri farklı bağlamlarda girişimcilik başarısı elde etmek için gerekli bilgi, beceri ve motivasyonla donatmayı amaçlamaktadır. Bu projenin bir diğer kritik unsuru olan yaratıcılık, problem çözme, iletişim ve eğlence alanlarında uygulanabilecek fikirler, alternatifler veya olasılıklar üretme veya bunları fark etme yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Yaratıcılığın bir yetenek meselesi olduğu ve öğrenciler arasında beslenmesi ve teşvik edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Yaratıcılığın İtici Gücü Olarak Girişimci Aynı zamanda bu proje, girişimcilik ve yaratıcılık arasındaki simbiyotik ilişkinin de altını çizmektedir. Girişimciler, yaratıcılık için katalizör olarak tasvir edilmekte ve zeki yatırımcılara benzetilmektedir. Tıpkı girişimcilerin fırsatları tespit edip vizyonlarını gerçekleştirmek için hesaplı riskler almaları gibi, yaratıcı düşünürler de hayatlarını zenginleştirmek ve topluma katkıda bulunmak için fikirlere ve olasılıklara yatırım yaparlar. Projenin Hedefleri Bu iddialı projenin temel amacı, yaratıcılığı eğitime dahil ederek girişimcilik becerilerini geliştirmektir. Bu hedefe, BİT tabanlı eğitim materyallerinin ve bir girişimcilik müfredatının geliştirilmesi, öğrenciler için Fikri Mülkiyet (FM) programlarının ve eğitimciler için öğretmen eğitim programlarının düzenlenmesi ve öğrencilerin girişimcilik becerilerini ölçmek için araştırma girişimlerinin yürütülmesi de dahil olmak üzere çok yönlü bir yaklaşımla ulaşılacaktır. |