Program | AB |
---|---|
Proje Numarası | 2013-1-TR1-ERA10-48732 |
Projenin Adı | Eğitimde Yaratıcılığın İnteraktif Teşviki Yoluyla Girişimciliğin Geliştirilmesi-DETICE |
Yürütücüsü | Osman TİTREK |
Birim | Eğitim Fakültesi |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Dönem | 2013 |
Website | |
Koordinatör- Ortak | |
Ortaklar | |
Özet | Proje Hedefleri ve Yenilikçi Karakterler: Girişimci zihniyetin geliştirilmesi, Avrupa genelinde politikanın ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Önceki araştırmalar, bu tür zihniyetlerin geliştirilmesinde eğitimin oynadığı temel rolü ve özellikle de öğretmenlerin bu süreçte oynadığı merkezi rolü göstermiştir. Aktif öğrenmeyi ve öğrencilere sınıf dışında yeni deneyimler sağlamayı vurgulayan eğitim yaklaşımında büyük bir değişiklikten daha azını gerektirmez. Birçok eğitim sistemi için bu, geleneksel yaklaşımlardan köklü bir uzaklaşmayı temsil etmektedir. Bu Yoğun Programla toplumda yaratıcılık ve girişimciliğe yönelik yeterlilikleri ve kaliteyi artırmayı, okulların girişimcilik eğitimine daha fazla önem vermesini teşvik etmeyi ve gençleri potansiyellerini geliştirmeye motive ederek onları yarının yıldızları olmaya hazırlamak için girişimcilik faaliyetleri düzenlemeyi amaçlıyoruz. istihdam piyasası. Katılımcı kurumların mevcut öğretim programlarının yararlı bağları vardır ve Yoğun Programın temalarını desteklemektedir. Katılımcı kurumların lisans ve lisans düzeyinde birçok eğitim programı bulunmaktadır. Örneğin Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Eğitim Programları ve Öğretimi, Hayat Boyu Öğrenme vb. yüksek lisans programları bulunmaktadır. Bu programlarda yaratıcılık ve girişimcilik konusunda çok çeşitli dersler sunulmaktadır. Diğer kurumların da bu temalarla ilgili çeşitli kursları var. Bu Yoğun Programın yenilikçi karakteri, programın multidisipliner özelliğinde ortaya çıkmaktadır. Partner kurumların müfredatlarını ve eğitim uygulamalarını incelediğimizde hepsinin konuyla ilgili dersleri ve müfredatları var ancak diğer taraftan çok kültürlü ve multidisipliner bir yaklaşıma duyulan ihtiyaç da ortada. Çünkü günümüzün teknoloji yoğun dünyasında, ancak yaratıcı becerilerle elde edilebilecek uygulama çeşitliliği çok önemlidir. Bu Yoğun Programda farklı konu alanlarından çeşitli ortakları bir araya getirerek uygulama çeşitliliğini sağlayacağız. Bu sayede yenilikçi uygulamaların ve eğitim kaynaklarının üretimi, Avrupa düzeyinde sürdürülebilir bir çalışma ekibi olarak hareket edecek bir Avrupa ekibi tarafından yönetilebilir. Proje hedeflerini gerçekleştirmek için çeşitli pedagojik ve didaktik yaklaşımlar kullanılacaktır. Dersler ve çalıştaylar metodolojimizin iki ana çerçevesini oluşturacaktır. Programın ilk aşamasında farklı ülkelerden gelen öğretmenler, alanlarındaki uzmanlıklarına göre Yoğun Programın ana temaları hakkında dersler verecekler. Ders anlatırken sunum, soru-cevap, örnek olay, grup tartışması ve gösteri gibi öğretim yöntemlerini kullanacaklar. Programın ikinci aşamasında ise öğrencilerle öğretmenlerin yönlendireceği atölye çalışmaları gerçekleştirilecek.Bu atölyelerde dinleyiciler ilgi alanlarına ve konu alanlarına göre gruplara ayrılacak. Atölyelerde öğretim yöntemi olarak genellikle grup tartışması, beyin fırtınası ve proje bazlı etkinlikler kullanılacaktır. Proje bazlı faaliyetler özellikle BİT tabanlı öğretme-öğrenme araçlarıyla planlanan ve yürütülen uygulamaları içerecektir. BİT kullanımıyla hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin yenilikçi, teknik ve yaratıcı becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. IP'den doğrudan yararlananlar, özellikle öğretmen yetiştirme bölümlerine devam eden lisans öğrencileri ve eğitim bilimleri bölümlerine, özellikle de eğitim yönetimi ve denetimi bölümüne devam eden yüksek lisans öğrencileri olacaktır. Planlanan öğretim elemanı/öğrenci oranı %40-50'dir. Bu yüksek oran ile öğretmenlerin öğrenci faaliyetlerine daha fazla katılımını ve yönlendirilmesini sağlamak istiyoruz. Öğretmenlerin aktif katılımı öğrencilerin daha iyi yönlendirilmesini sağlayacak, atölye çalışmalarının ve proje bazlı etkinliklerin kalitesinin artmasını sağlayacaktır. IP için bilgisayar, internet, web siteleri, projektörler vb. çeşitli BİT araçları kullanılacak, ders ve çalıştay sonuçları web sitesi üzerinden sunulacak ve değerlendirilecektir. Öğrencilere 6 AKTS kredisi verilecektir. Proje Özeti: Bu Yoğun Programın temel amacı, eğitimde “yaratıcılık” ve “girişimcilik” konularına ilişkin BİT tabanlı eğitim materyalleri ve müfredat geliştirmektir. Yaratıcılık, sorunları çözmede, başkalarıyla iletişim kurmada, kendimizi ve başkalarını eğlendirmede yararlı olabilecek fikirleri, alternatifleri veya olasılıkları üretme veya tanıma eğilimi olarak tanımlanır. Yaratıcı bir eylem, öğrenmenin bir örneğidir ve kapsamlı bir öğrenme teorisinin hem içgörüyü hem de yaratıcı etkinliği hesaba katması gerekir. Girişimcilik ise değişim ortamında ekonomik, sosyal veya kültürel fırsatlardan yararlanmak için kamu ve özel kaynakların benzersiz bileşimlerini bir araya getirerek iş dünyası ve sosyal topluluklar için değer yaratma süreci olarak tanımlanabilir. Girişimcilik eğitimi, öğrencilere çeşitli ortamlarda girişimcilik başarısını teşvik edecek bilgi, beceri ve motivasyon sağlamayı amaçlamaktadır. Yaratıcılık bir yetenek meselesidir. Öğrencinin yaratıcı potansiyeli teşvik edilmelidir. Girişimci yaratıcılığın lokomotifidir. Yaratıcı düşünürler hayatlarına ve geleceklerine yönelik iyi yatırımcılar gibidir. Girişimcilik eğitimi, öğrencilere çeşitli ortamlarda girişimcilik başarısını teşvik edecek bilgi, beceri ve motivasyon sağlamayı amaçlamaktadır. Girişimciliğe yönelik yaratıcı uygulamaların vurgulanmasıyla doğası gereği oldukça yenilikçi olan IP. Metodolojik olarak girişimcilikte yaratıcılık; bilişsel süreçler, tutum motivasyonu, mevcut bilgi, çalışma ortamı ve kişilik özellikleri aracılığıyla açıklanmıştır. Öğrencilerin geniş bir yelpazedeki bilgi, anlayış ve becerileri edinmeleri, geliştirmeleri ve uygulamaları için zengin ve çeşitli bağlamlar sağlayarak müfredat, öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünmelerine, sorunları çözmelerine ve daha iyiye yönelik bir fark yaratmalarına olanak sağlamalıdır. Onlara yaratıcı, girişimci ve liderlik yeteneğine sahip olma fırsatını vererek işçi ve vatandaş olarak gelecek yaşamlarına hazırlanmalarını sağlamalıdır. Öğrencilerin fırsatlara, zorluklara ve sorumluluklara olumlu yanıt vermelerine, riski yönetmelerine ve değişim ve zorluklarla başa çıkmalarına olanak sağlamalıdır. Bu nedenle Yoğun Programımızda özellikle tüm öğrenciler ve eğitim ve öğretim camiasının paydaşları için eğitimde girişimciliğe yönelik yaratıcılığı nasıl geliştirebileceğimize odaklanacağız. Yoğun programın hedef kitlesi öğretmen adayları, öğretmenler, öğretmen yetiştiricileri, okul yöneticileri ve eğitim liderleri gibi eğitim ve öğretim sürecinin tüm paydaşları olacaktır. Programın ana faaliyetleri konferansları, çalıştayları, en iyi uygulamalara ilişkin vaka çalışmalarını ve çalışma gruplarının tartışmalarını içerecektir. Bu Yoğun Programın tüm ürünleri proje web sitesi aracılığıyla paylaşılacaktır. Program öncesinde programı içeren, ev sahibi üniversiteyi ve bölgeyi tanıtan broşür ve bildiriler hazırlayacağız. Program sonunda her ülkenin akademik sunumları birleştirilecek ve bu sunumlar kitap halinde yayınlanacak. |