Ana Sayfa
Avrupa Vatandaşlığını Geliştirmek İçin Okullardan Yararlanmak Usdec Iıı

Avrupa Vatandaşlığını Geliştirmek İçin Okullardan Yararlanmak - USDEC III

 
Program AB
Proje Numarası 2013-TR1-ERA10-48727
Projenin Adı Avrupa Vatandaşlığını Geliştirmek İçin Okullardan Yararlanmak - USDEC III
Yürütücüsü Osman TİTREK
Birim Eğitim Fakültesi
Bölüm Eğitim Bilimleri
Dönem 2013
Website  
Koordinatör-  Ortak  
Ortaklar  
Özet Programın ana amaç(lar)ı Avrupa Birliği vatandaşlığı, çok kültürlü toplumlar arasındaki kültürlerarası ilişkileri etkiler. Avrupa Birliği Vatandaşlığını geliştirmek için üniversite düzeyinde farklı kültürleri entegre etmek ve kültürel etkileşimleri teşvik etmek amacıyla Erasmus programı kapsamında “Avrupa Vatandaşlığını Geliştirmek İçin Okulların Kullanımı” konusuna odaklanacağız. Öğretmenler olarak bilgiyi tüm bireylere aktarma sorumluluğunu taşıyoruz. Bu açıdan baktığımızda Erasmus programı okullarda Avrupa Vatandaşlığının geliştirilmesini amaçlamaktadır. AB'de öğretmen eğitimi ile ilgilenen akademisyenler ve öğrenciler bu konunun hedef kitlesini oluşturmaktadır. Avrupa Vatandaşlığı eğitimi verecek öğretmenlerin farklı kültürler ve Avrupa Birliği hakkında geniş bir bakış açısına ve anlayışa sahip olmaları gerekmektedir. IP'nin sonunda Avrupa Birliği Vatandaşlığı konularının öğretmen eğitiminin önemli bir parçası olduğu vurgulanacaktır.Bu IP, Avrupa Vatandaşlığının geliştirilmesi amacıyla Avrupa Birliği'nde eğitim vermek için gerekli bilgi ve becerilerin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır. Avrupa toplumundaki çeşitli yaşam tarzlarıyla bağlantılı, vatandaşlık sorumluluklarını taşıyan ve geliştiren Avrupa Birliği değerlerini kapsayan bir eğitim sistemine sahip olmak mümkündür. AB, tüm sosyal alanlarda olduğu gibi vatandaşlık eğitiminde de ülke üyelerine belirli bir model uygulama zorunluluğu getirmiyor. Öte yandan her üye ülkenin Avrupa toplumunun ortak değerlerini bütünleştirirken vatandaşlık geliştirmesi ve kendi sosyo-ekonomik yapısına uygun bir sistemi uygulaması gerekmektedir. AB'nin belirli bir eğitim politikası yok ancak benzer eğitim sistemlerine sahip olmasından yana. Bu sayımızda uyum için gerekli olan programlar uygulanmakta; Ülkelerin kendi niteliklerini kaybetmeden ortak sistem üzerinde çalışmak. AB üyesi ülkeler, ulusal niteliklerine bağlı olarak eğitim sistemlerini, ortak ilke ve politikaları düzenleyerek bazı kriterleri geliştirmektedir. Türkiye'nin AB'ye tam üye olabilmesi için eğitim düzeyini AB standartlarına getirmesi gerekiyor. Ülkelerin modernleşebilmesi için genç neslin bilgiye ulaşabilmesi, teknolojiyi kullanabilmesi, araştırma yapabilmesi, problem çözebilmesi ve eleştirel düşünerek doğru kararlar alabilmesi şarttır. Gençlere bu olanakları sağlamaktan eğitim kurumları sorumludur. Bu modernleşmenin başarısı aynı zamanda öğretmenlerin kalitesiyle de yakından ilgilidir. Ne yazık ki, öğretmenler çoğu zaman bu sorumluluklarla, kelimenin hem profesyonel hem de duygusal anlamında, uygun kaynaklar ve deneyim olmadan karşı karşıya kalmaktadır. Bu onların öğrencilerine yönelik beklentilerini ve tutumlarını etkileyebilir. Öğretmenlerin öğrencilerinin sosyalleşmesinde rol alması ve sınıflarının çoğu zaman birçok farklı kültürün bağlantı noktası olması gerçeği, öğretmenlerin yalnızca kendi alanlarında veya uzmanlıklarında yetkin olmaları değil, aynı zamanda "" olarak adlandırılan şeye de sahip olmaları gerektiği anlamına gelir. Kültürlerarası Yeterlilik." Kültürlerarası yeterlilik, kişinin tanıdık ve yabancı kültürlerdeki toplumsal ve bireysel etkileşimin genel süreçlerini öğrenirken, kişinin kültürler (hem kendi hem de diğer) hakkındaki kendi inançlarını askıya alması için gerekli beceri ve tutumlar olarak anlaşılabilir.

Fotoğraflar