Program | Lifelong Learning |
---|---|
Proje Numarası | 2011-1-TR1-ERA10-27830 |
Projenin Adı | Katılım için Etkili Okulların Geliştirilmesi |
Yürütücüsü | Mustafa BAYRAKÇI |
Birim | Eğitim Fakültesi |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Dönem | 2011 |
Website | |
Koordinatör- Ortak | Koordinatör |
Ortaklar | 1. Sakarya Üniversitesi |
Özet | Bu Yoğun Programın temel amacı, iki ana temayı tek bir programda birleştirmek ve "okul gelişimi" ve "kapsayıcılık" hakkında bir müfredat ve eğitim materyalleri oluşturmaktır. Okul gelişimi, tüm öğrencilerin (dezavantajları ne olursa olsun) hem bütünsel gelişim hem de akademik başarı açısından kaliteli bir eğitim almalarını sağlamak amacıyla okulun çalışmalarına yön vermek için okul topluluğu tarafından üstlenilen bir süreçtir. Okul gelişim süreci, okul etkililiği, kalite geliştirme, personel gelişimi, değişim yönetimi ve benzerlerini içerir. Okul gelişim sürecinin arzu edilen sonucu, yüksek kalitede öğretim ve öğrenimin teşvik edilmesi, öğretmenlerin profesyonel olarak güçlendirilmesi ve yenilik ve değişimin etkili bir şekilde yönetilmesi yoluyla tüm öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun gelişmiş bir eğitim hizmetinin sağlanmasıdır. Öte yandan kapsayıcılık, herhangi bir alandaki zayıflıklarına bakılmaksızın bir okuldaki tüm öğrencilerin okul topluluğunun bir parçası olması anlamına gelir. Demokratik devletlerin çoğunda eğitim, toplumsal ilerleme, adalet ve refahın başlıca aracı olarak görülür ve kapsayıcı eğitim felsefesi, tüm bireylerin eşit fırsatlarla kaliteli bir eğitim alma hakkına dayanır. Bu şekilde eşitlik ve adalete katkıda bulunması ve sosyal uyumu teşvik etmesi beklenmektedir. Kapsayıcı eğitim, fiziksel entegrasyondan daha fazlasını ifade eder, bu nedenle erişilebilir sınıflar ve tesislere ek olarak, engelli öğrencilere yeterli öğretim destek sistemleri sağlanmalıdır. Bu destekler arasında esnek müfredat (bazı öğrenciler için), yeterli düzeyde hazırlanmış öğretmenler ve hoşgörünün ötesine geçerek kabullenmeye dönüşen sıcak bir okul toplumu kültürü yer alabilir. Bu IP'nin yenilikçi özelliği, özellikle okul gelişimi için kapsayıcı uygulamaların vurgulanmasında yatmaktadır. Program, özellikle tüm öğrencilerin (engelli, dezavantajlı vb.) okul eğitim programlarına dâhil edilmesini sağlamak için pratik gerekliliklere odaklanacaktır. Bu pratik gerekliliklere ulaşmak için, okulun birçok paydaşının yer alacağı, işleyen bir okul gelişim sürecine ihtiyacımız olduğu kesindir. Okul gelişim planlaması burada daha önemli bir süreç haline gelmektedir. Okul gelişim planlaması, karmaşık topluluklar olarak okulların kaliteyi artırma ve değişimi yönetme gibi ikili zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olan devam eden bir süreçtir. Bu nedenle, Yoğun Programda özellikle tüm öğrencilerin ve okul toplumunun paydaşlarının dâhil edildiğinden emin olarak okul gelişiminin nasıl planlanabileceğine odaklanılacaktır. Yoğun programın hedef grubu, öğretmen adayları, öğretmenler, öğretmen eğitmenleri, okul yöneticileri, müfettişler ve eğitim liderleri gibi okul gelişim sürecinin tüm paydaşları olacaktır. Programın ana faaliyetleri dersler, atölye çalışmaları ve çalışma gruplarının tartışmalarını içerecektir. Programın sonunda, özellikle ICT'ler kullanılarak hazırlanmış bir eğitim programı ve eğitim materyallerinin hazırlanması gerçekleşmiştir. Bu Yoğun Programın tüm ürünleri proje web sitesi aracılığıyla paylaşılmıştır. |